با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ نقاط ضعف و قوت چهار بسته بیمه ای فرهنگیان
زیارت عاشورا

سعید تقی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با بسته‌های بیمه‌ای فرهنگیان اظهار داشت:‌ هم‌اکنون فرهنگیان در بحث خدمات درمانی همانند خدمات رفاهی و معیشتی گله‌مند هستند. در سال گذشته 26 هزار تومان به ازای حق بیمه طلایی از هر فرد کسر می‌شد که 13 هزار تومان را دولت و 13 هزار تومان را فرهنگیان پرداخت می‌کردند.

وی افزود:‌ سال گذشته قرارداد بیمه طلایی به دلیل بدهی‌های آموزش‌‌وپرورش  با بیمه ایران منعقد نشد و این قرارداد با شرکت آتیه سازان قرارداد منعقد شد البته در آن زمان صحبت‌هایی از قول بانک مرکزی مطرح شد مبنی بر اینکه آتیه سازان مجوز بانک مرکزی را ندارد و اگر نتواند به تعهدات عمل کند، ما پاسخگو نیسیتم.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: آتیه سازان حافظ به تعهدات خود به خوبی عمل نکرد و آموزش‌وپرورش نیز نتوانست به تعهدات در برابر این شرکت بیمه عمل کندو هم اکنون آتیه سازان 120 میلیارد تومان از آموزش‌‌وپرورش طلبکار است و معلمان از وضعیت بیمه طلایی به شدت گله مند هستند،‌شرکت بیمه نیز می‌گوید آموزش‌وپرورش به ما بدهکار است و این در حالی است که حق بیمه هر ماه از حقوق معلمان کسر می‌شود.

تقی آبادی با اشاره به اینکه در چهار بسته بیمه‌ای که برای سال جدید پیشنهاد شده است سهم پرداختی دولت ثابت مانده و سهم پرداختی معلمان افزایش یافته است، ادامه داد:‌البته طرح جدید آموزش و پرورش نقاط مثبتی هم دارد از جمله اینکه هر فرد بر اساس نیاز خود از میان این بسته‌‌ها دست به انتخاب می‌زند به عنوان مثال فردی که نیاز کمتری به پزشک دارد بسته ارزان‌تر را انتخاب می‌کند در حقیقت قدرت انتخاب را به فرهنگیان می‌دهد.

وی گفت:‌ این طرح نقاط ضعفی هم دارد که می‌توان به طبقاتی کردن فرهنگیان اشاره کرد به گونه‌ای که فرد با توان مالی کمتر خدمات درمانی ضعیفتری را انتخاب خواهد کرد.

این کارشناس آموزش‌وپرورش بیان کرد:‌ آموزش‌وپرورش با توجه به جمعیت و ظرفیت موجود، قدرت چانه زنی بالایی دارد و می‌تواند امکانات بهتری را از بیمه‌‌های معتبر بگیرد همچنین در آموزش‌وپرورش بیمه معلم را داریم که مختص فرهنگیان است و می‌توان از ظرفیت این بیمه استفاده کرد اما در سال‌های گذشته ظرفیت ابین بیمه از دست رفته است.

تقی آبادی در پاسخ به این پرسش که قرار است فرهنگیان از میان بسته‌‌های موجود با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بزنند یا هر بسته‌ای که مورد اقبال فرهنگیان قرار گرفت به صورت یکسان برای تمام آنها اجرا شود؟ عنوان کرد:‌آن چیزی که از پیشنهادات آموزش‌وپرورش مشخص می‌شود این است که هر فرد با توجه به نیازهای خود از میان چهار بسته موجود دست به انتخاب می‌زند البته اعلام شده ممکن است هزینه‌های هر بسته 10 تا 15 درصد افزایش یابد که اگر 15 درصد افزایش داشته باشد،‌13 هزار تومان آن سهم ثابت دولت بوده و سهم معلم نیز 48 هزار تومان است که در مقایسه با سال گذشته افزایش 370 درصدی هزینه‌ بیمه طلایی را به همراه دارد.

وی ادامه داد:‌ در چنین شرایطی معلمی که حقوقش در ماه 200 هزار تومان افزایش یافته است باید تمام این افزایش حقوق را صرف بسته‌ بیمه کند. آموزش‌‌وپرورش سال‌هاست که از مشکل مدیریت منابع رنج برده و نمی‌تواند منابع خود را به خوبی مدیریت کند.


با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 ارديبهشت 1394برچسب:, | 18:16 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |